Korzystanie z witryny plastyk.czest.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleść w Polityce plików cookies.

Akceptuję Politykę plików cookies (Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).
center-left.png center-right.png
bullet.gif 70-LECIE
bullet.gif Wydarzenia
bullet.gif Szkoła
bullet.gif Kontakt
bullet.gif Nauka
bullet.gif Rekrutacja
bullet.gif Konkursy
bullet.gif Samorząd uczniowski
bullet.gif Pracownicy
bullet.gif Statut
bullet.gif Wykaz podręczników
bullet.gif Szukaj
bullet.gif Osiągnięcia
bullet.gif Kalendarium
bullet.gif Dla rodziców
blue-btm-left.png blue-btm-right.png
Wymiany
bullet.gif Projekty/Wymiany
blue-btm-left.png blue-btm-right.png
Projekty
bullet.gif POIiŚ
bullet.gif Infrastruktura kultury
blue-btm-left.png blue-btm-right.png
Galerie
bullet.gif Galeria zdjęć
bullet.gif Grafika użytkowa
bullet.gif Malarstwo i rysunek
bullet.gif Filmy o szkole
bullet.gif Kanał YT
bullet.gif Kanał YT2
bullet.gif Galeria inne
blue-btm-left.png blue-btm-right.png
CERAMIKA

STATLICHE FACHSCHULEN FUR KERAMIK GESTALTUNG
Nowopozyskany partner to szkoła ceramiczna w Hóhr – Grenzhausen. Największy i najnowocześniejszy ośrodek ceramiczny na terenie Niemiec. Jest to szkoła kultywująca wielowiekowe tradycje ceramiczne regionu w oparciu o nowoczesne technologie w zakresie przygotowania mas i powielania wyrobu ceramicznego. Przygotowuje uczniów zarówno do pracy w zakładach produkcyjnych jak i do samodzielnego prowadzenia warsztatu ceramicznego. Są to małe rodzinne zakłady produkujące ceramikę stołową w oparciu o stare wzory są od wieków chlubą miasta i okolic Grenzhausen. To nasz nowy partner poznany podczas konferencji ceramików w Dijon w 2002r.Szkoła dotychczas nie brała udziału w programie Leonardo da Vinci, współpraca z nami będzie dla niej pierwszym doświadczeniem tego typu. Szkoła w Grenzhausen zobowiązuje się do przyjęcia beneficjentów i koordynowanie przebiegu realizacji projektu: zapoznanie z nowymi technologiami i całym procesem produkcyjnym ceramiki.Szkoła ta została wybrana ze względu na wysoce wykwalifikowaną kadrę stosującą nowatorskie metody uczenia i nauczania jak i również bogate zaplecze warsztatowe, nieosiągalne w Polsce, a o które zamierzamy poszerzyć zakres naszego kształcenia zawodowego w zakresie ceramiki. Zatem konfrontacja z ich warunkami technologicznymi, stwarza beneficjentom szansę praktycznego poznania i wprowadzenia ich w rodzimej szkole.

SCHULE FUR FARBE UND GESTALTUNG
Szkoła Rzemiosł w Stutgarcie kształci ceramików na poziomie szkoły średniej. Posiada bogate doświadczenie w dziedzinie organizacji staży w ramach programu Leonardo da Vinci i Comenius z takimi krajami jak: Włochy, Francja, Hiszpania. Rolą partnera jest przyjęcie beneficjentów na staż i koordynacja tegoż stażu. Do zadań partnera należy stworzenie warunków umożliwiających realizację stażu, zakwaterowanie, przygotowanie stanowisk pracy, zapoznanie beneficjentów z nowymi technologiami dotyczącymi produkcji ceramiki – analizą materiałową, opieka nad beneficjentami, monitoring przebiegu stażu, opinia, ocena i wydanie certyfikatów. Partnerzy ze Stuttgartu spełniają nasze oczekiwania, jakie postawiliśmy w programie, a mianowicie: posiadają bogatą bazę komputerowo – projektową i doskonale wyposażone laboratorium, dzięki którym nasi beneficjenci zdobędą umiejętności wykonywania komputerowej analizy materiałów ceramicznych uwarunkowanych ekonomicznie i zapoznają się z nowymi technologiami ceramicznymi.

ECOLE SUPERIEURE D’ARTS ET CERAMIQUE
Kolejnym partnerem jest Ecole Superieure d’Arts et Ceramique w Tarbes we Francji. Placówka ta kształci na poziomie szkoły wyższej. Absolwenci są wysoce wyspecjalizowaną kadrą stylistów w dziedzinie ceramiki, kooperując z czołową fabryką w Limoges. Szkoła umożliwia wykonywanie ceramiki artystycznej oraz przemysłowej, co gwarantuje baza placówki. Nasi partnerzy posiadają niezbędne zaplecze projektowe i warsztatowe z różnorodnością materiałów, które umożliwiają w stopniu wyższym niż dotychczas realizację celów programu praktyk wpisanych w cykl kształcenia naszej szkoły. To nasz nowy partner, którego pozyskaliśmy za poleceniem szkoły w Stuttgarcie, prowadzącą już długoletnią współpracę międzynarodową z w/w szkołą. Rola tego partnera polega na przyjęciu beneficjentów, czyli zakwaterowaniu, przygotowaniu stanowisk pracy, zapoznaniu uczniów z nowatorskimi metodami kształcenia, doskonale wyposażonym warsztatem . Partner zobowiązuje się do koordynacji przebiegu stażu i oceny rezultatów. W wyborze tej instytucji do nawiązania współpracy zaważył fakt, że jest placówką szeroko znaną w Europie, dzięki nadzwyczajnym efektom i odnoszonym sukcesom, na rynku edukacyjnym i zawodowym. Ponadto specjalizującej się w designie i stylistyce charakterystycznej dla regionu śródziemnomorskiego, a przy tym kulturowo różnej od znanej naszym beneficjentom.

CENCAL - LA CENTRE DE FORMATION PARA INDUSTRIA
Cencal – Centrum Kształcenia dla przemysłu Ceramicznego w Caldas da Rainha. Dysponuje znakomitymi warunkami do projektowania i wykonywania wszelkiego typu wyrobów ceramiki szlachetnej. Baza warsztatowa szkoły jest porównywalna ze średnim, nowoczesnym zakładem ceramicznym. Posiada własne laboratorium, pracownie projektowe, szeroki wachlarz maszyn typowych dla przemysłu ceramicznego – współpracuje z wieloma zakładami – kształci dla nich przyszłą kadrę. Posiada również bogate doświadczenia w dziedzinie organizacji staży w ramach programu Leonardo da Vinci z takimi krajami jak Włochy, Francja, Hiszpania. Jest to partner, z którym już dwukrotnie braliśmy udział w organizacji staży. Jego rolą w realizacji projektu jest przyjęcie beneficjentów w ramach staży i koordynacja jego przebiegu. Zadania instytucji przyjmującej obejmują: zapoznanie beneficjentów z technikami i technologiami, oraz z nowatorskimi metodami kształcenia zawodowego i całym procesem produkcyjnym ceramiki wraz z zasadami mierzenia jakości materiałowej na podstawie analiz laboratoryjnych, jak również stworzenie warunków umożliwiających realizację projektu, a więc zapewnienie beneficjentom zakwaterowania, przygotowanie stanowisk prac, zaopiniowanie i ocena rezultatów i wystawienie indywidualnych certyfikatów, potwierdzających odbycie stażu. Szkoła ta została wybrana przez nas do realizacji projektu, w związku z posiadaniem specjalistycznych pracowni spełniających technologiczne wymogi projektu.

AKADEMIA KORDOBA
To prywatne Centrum Edukacji współpracujące z prywatnymi firmami, szkołami, edukacyjnymi centrami i organizacjami szkoleniowymi w Kordobie w Hiszpanii. Jest to nasz nowy partner, który zaproponował nam współpracę. Posiada szeroki zakres możliwości przeprowadzenia profesjonalnego stażu w dziedzinie garncarstwo, sitodruk. Od 1996 bierze udział w różnych projektach wspieranych przez UE miedzy innymi przez program Leonardo da Vinci. Akademia zobowiązuje się do przyjęcia beneficjentów i koordynowania stażu. Zadaniem jej jest zapoznanie beneficjentów z technikami zdobienia mas ceramicznych, procesem produkcyjnym ceramiki, stworzeniem warunków stworzenie warunków umożliwiających realizację celów czyli zapewnienie zakwaterowania, przygotowanie stanowisk pracy, zaopiniowanie i ocenę rezultatów stażu niezbędnych do certyfikacji potwierdzającej odbycie stażu. Placówka ta gwarantuje realizację celów projektu. Zapewnia przeprowadzenie serii wizyt w różnych instytucjach zajmujących się produkcją ceramiki.

LICEUM TECHNICZNE IM LEONARDA DA VINCI
Placówka w Antibes kształci uczniów na poziomie średnim zawodowym z możliwością kontynuacji nauki na poziomie wyższym.Jest to nasz nowy partner który zaproponował nam współpracę w ramach Programu Leonardo da Vinci. Instytucja ta została nam polecona przez naszego partnera z Portugalii, gdyż jest to najlepsza szkoła ceramiczna we Francji. Jest to szkoła kultywująca wielowiekowe śródziemnomorskie tradycje ceramiczne w oparciu o najnowocześniejsze technologie i techniki zdobnicze w zakresie dekoracji mas ceramicznych. Przygotowuje uczniów do samodzielnego funkcjonowania i tworzenia ceramiki artystycznej i przemysłowej. Do zadań partnera należy przyjęcie beneficjentów czyli: zapoznanie z technikami umożliwiającymi realizację stażu, zapewnienie zakwaterowania, przygotowanie stanowisk pracy, zaopiniowanie i ocenę rezultatów stażu co jest podstawą do certyfikacji potwierdzającej odbycie stażu. Placówka ta posiada nowoczesne zaplecze projektowe, warsztatowe z różnorodnością materiałów i technik.

GRAFIKA

ECOLE SUPERIEURE D’ARTS
Jest to wyższa szkoła kształcąca profesjonalistów z różnych dziedzin sztuki stosowanej, w tym również projektowania graficznego. Posiada ona wyspecjalizowane pracownie fotografii i cyfrowego składu publikacji - dające możliwość pełnego procesu produkcji publikacji i wysoce fachową kadrę. Szkoła ta przyjmowała już grupę naszych beneficjentów odbywających staż "Technologia multimedialna szansą efektywnej pracy grafika" w ramach programu "Leonardo da Vinci.
Rolą szkoły jest przyjęcie beneficjentów na staż i koordynacja przebiegu stażu, a jej zadania: zapoznanie beneficjentów z technikami i technologiami, oraz własną specyfiką podejścia do składu publikacji, wynikającą z tradycji narodowych, oraz stworzenie warunków umożliwiających realizację stażu, a więc zapewnienie beneficjentom zakwaterowania, przygotowanie stanowisk pracy, opieka nad beneficjentami, monitoring stażu, zaopiniowanie i ocena jego rezultatów i wystawienie indywidualnych certyfikatów, potwierdzających odbycie stażu. Szkoła ta została wybrana przez nas do realizacji projektu, w związku z posiadaniem specjalistycznych pracowni spełniających technologiczne wymogi projektu, oraz pielęgnowaniem w niej francuskiej tradycji składu publikacji.

SCUOLA DEL LIBRO
Nasz nowo pozyskany partner to szkoła kształcąca młodzież na poziomie szkoły średniej w zakresie pełnego projektowania i wykonania książki. Posiada wysoko wyspecjalizowane pracownie projektowania graficznego, ilustracji książkowej, fotografii , introligatorskie, konserwacji książki i składu publikacji, prowadzone przez specjalistów z wymienionych dziedzin. Szkoła ta nie uczestniczyła jeszcze w realizacji Programu "Leonardo da Vinci", współpraca z nami będzie dla niej nowym doświadczeniem.
Jej rolą w projekcie to przyjęcie beneficjentów na staż, koordynacja jego przebiegu, a obejmują: zapoznanie beneficjentów z technikami, technologiami i własną specyfiką podejścia do składu publikacji, oraz stworzenie warunków do realizację stażu, a więc zapewnienie zakwaterowania, przygotowanie stanowisk pracy, opieka nad beneficjentami, monitoring stażu, zaopiniowanie i ocena jego rezultatów i wystawienie indywidualnych certyfikatów, potwierdzających odbycie stażu. Jest to jedyna szkoła we Włoszech (kolebce edytorstwa), której kształcenie obejmuje wszystkie możliwe aspekty związane z procesem produkcji książki - w nawiązaniu do ich tradycji z pełnym najnowocześniejszym zapleczem technologicznym w tej dziedzinie i chętnie podjęła współpracę z naszą szkołą, nauczającą jako jedyna w Polsce w kierunku grafika użytkowa – formy wydawnicze. Kierunek kształcenia - obejmujący pełen proces produkcji książki w pełni odpowiada założeniom merytorycznym projektu dopełniając nasz proces kształcenia

CENCAL - LA CENTRE DE FORMATION PARA INDUSTRIA
Jest to szkoła kształcąca na pozimie średnim – zawodowym, między innymi w dziedzinie projektowania graficznego. Szkoła posiada własne wysoce wyspecjalizowane pracownie i wykwalifikowaną kadrę, jak i współpracuje z wieloma zakładami pracy. Szkoła posiada bogate doświadczenia w dziedzinie organizacji staży w ramach programu Leonardo da Vinci z takimi krajami jak Włochy ,Francja ,Hiszpania. Przyjmowała również grupy naszych stażystów, a jej uczniowie byli uczestnikami stażu w naszej szkole (ceramika i grafika).
Rolą partnera jest przyjęcie beneficjentów na staż i koordynacja przebiegu stażu, a jego zadanimi: zapoznanie beneficjentów z technikami i technologiami, oraz własną specyfiką podejścia do składu publikacji, wynikającą z tradycji narodowych, oraz stworzenie warunków umożliwiających realizację stażu, a więc zapewnienie beneficjentom zakwaterowania, przygotowanie stanowisk pracy, opieka nad beneficjentami, monitoring stażu, zaopiniowanie i ocena jego rezultatów i wystawienie indywidualnych certyfikatów, potwierdzających odbycie stażu. Dotychczasowe kontakty z tą szkołą pozwoliły nam stwierdzić,że jej baza technologiczna, jak i specjalistyczna kadra umożliwia zrealizownie projektu.

SCHULE FÜR FARBE UND GESTALTUNG - SZKOŁA KOLORU L PROJEKTOWANIA
Schule für Farbe und Gestaltung w Stuttgarcie w Niemczech to szkoła kształcąca na poziomie średnim - zawodowym, między innymi w dziedzinie projektowania graficznego. Szkoła posiada własne wysoce wyspecjalizowane pracownie zarówno komputerowe, jak i związane bezpośrednio z procesami technologicznymi w zakresie poligrafii i produkcji nowych mediów. Szkoła od siedmiu lat uczestniczy bardzo aktywnie w programie Leonardo da Vinci jako organizacja przyjmująca i wysyłająca. Szeroka, nowoczesna baza technologiczna szkoły, oraz jej profil i kadra, pozwoli na zrealizowanie projektu.
Jej rolą w realizacji projektu jest przyjęcie beneficjentów na staż i koordynacja przebiegu stażu, a zadania instytucji przyjmującej obejmują: zapoznanie beneficjentów z technikami i technologiami, własną specyfiką podejścia do projektowania graficznego, wynikającą z tradycji narodowych, oraz stworzenie warunków umożliwiających realizację stażu, a więc zapewnienie beneficjentom zakwaterowania, przygotowanie stanowisk pracy, opieka nad beneficjentami, monitoring stażu, zaopiniowanie i ocena jego rezultatów oraz wystawienie indywidualnych certyfikatów, potwierdzających odbycie stażu, potrzebne do wystawienia Europass Mobility.

AKADEMIA CORDOBA
Academia Cordoba w Hiszpanii to prywatne centrum edukacji współpracujące z prywatnymi firmami, szkołami, centrami edukacyjnymi i organizacjami szkoleniowymi w Kordobie. Oferuje ona szeroki wachlarz profesjonalnych szkoleń zawodowych. Od 1996 roku bierze udział w różnych projektach wspieranych przez UE, takich jak Leonardo da Vinci, Sokrates. Dla naszej szkoły jest ona nowym partnerem w ramach programu „Leonardo da Vinci” i zaproponowała zorganizowanie stażu w agencjach reklamowych, co w pełni odpowiada charakterowi projektu, a jej doświadczenie w realizacji projektów europejskich oraz bogate kontakty pozwolą na zrealizowanie projektu. Jej rolą w realizacji projektu jest przyjęcie beneficjentów na staż i koordynacja przebiegu stażu, a zadania instytucji przyjmującej obejmują: zapoznanie beneficjentów z technikami i technologiami, własną specyfiką podejścia do projektowania graficznego, wynikającą z tradycji narodowych, oraz stworzenie warunków umożliwiających realizację stażu, a więc zapewnienie beneficjentom zakwaterowania, przygotowanie stanowisk pracy, opieka nad beneficjentami, monitoring stażu, zaopiniowanie i ocena jego rezultatów oraz wystawienie indywidualnych certyfikatów, potwierdzających odbycie stażu, potrzebne do wystawienia Europass Mobility.

JUBILERSTWO

GOLDSCHMIEDESCHULE MIT UHRMACHERSCHULE PFORZHEIM
Szkoła niemiecka – Goldschmiedeschule w Pforzheim kształci młodzież na poziomie średniej szkoły zawodowej. Jest jedną z najbardziej wyspecjalizowanych szkół w zakresie jubilerstwa w Europie. Ma kilkuletnie doświadczenie w realizacji edukacyjnych programów unijnych. Jej rolą jest przyjęcie beneficjentów na staż i koordynacja przebiegu stażu, a zadaniami jest zapoznanie beneficjentów z nowymi technologiami i technikami , stworzenie warunków umożliwiających realizację stażu takich jak: zakwaterowanie, przygotowanie stanowisk pracy, opieka nad beneficjentami, monitoring przebiegu stażu ,opiniowanie, ocenianie, certyfikowanie. Szkoła ta posiada nowoczesne pracownie odlewnicze , grawerskie, emalierskie, obróbki kwasowej ATZEN wyposażone miedzy innymi w laser i komputery, prowadzone przez doskonałych fachowców znanych w branży jubilerskiej. Chce nam te pracownie udostępnić. Wiele europejskich szkół zabiega o staże na terenie Phorzheim, jednego z głównych ośrodków jubilerskich, szkoleniowych i produkcyjnych w świecie. Prace powstałe w tamtejszych pracowniach zdobywają nagrody na wystawach krajowych i zagranicznych – np. Inhorgenta w Monachium. Jesteśmy zainteresowani zwłaszcza kooperacją tej szkoły z wiodącymi przemysłowymi zakładami jubilerskimi a także praktyką w ich pracowni emalierskiej.

MEISTERSCHULE FÜR DAS GOLD-UND SILBERSCHMIEDEHANDWERK
Meisterschule für das Gold-und Silberschmiedehandwerk - kształci młodzież na poziomie średniej szkoły zawodowej. Współpracowała już w ramach międzynarodowych programów wymian i staży z innymi szkołami w Europie.
Jej rolą jest zapewnienie beneficjentom odbycia stażu , a zadaniami stworzenie odpowiednich warunków czyli zakwaterowanie, przygotowanie stanowisk pracy, zapewnienie fachowej opieki w zakresie szkolenia zawodowego podobnie j.w
Szkoła ta osiąga bardzo wysokie efekty kształcenia a jej absolwenci są branżową czołówką Europy, dzięki doskonałym wykładowcom i technikom oraz wspaniale wyposażonym pracowniom jubilerskim w tym emalierskiej posiadającej między innymi sterowane komputerowo retorty do wypału emalii . Dzięki komputerom w tej pracowni emalierskiej, uczniowie mogą obserwować na monitorach cały proces technologiczny wypału. Z tych możliwości korzystać będą nasi beneficjenci.

INSTITUTO STATALE D’ARTE
Szkoła włoska - Istituto Statale d’Arte także kształci młodzież na poziomie szkoły średniej zawodowej. Zna procedury programu Leonardo da Vinci. Jej rola i zadania to przyjęcie beneficjentów na staż i koordynacja przebiegu, a zadaniami - zapoznanie beneficjentów z nowymi technologiami i technikami stworzenie warunków umożliwiających realizację stażu, opiniowanie, ocenianie, certyfikowanie. Szkoła znana jest w Europie z osiągnięć swoich uczniów i nauczycieli – przykładem światowa wystawa złotnictwa Vizenza-Oro. Posiada doskonały park maszynowy , skomputeryzowane pracownie jubilerskie wyposażone dodatkowo w laser.
Szkoła prowadzi specjalizację projektowania ubioru i kompleksowo traktuje biżuterię jako jeden z elementów stroju. Jest to dla nas wyjątkowo inspirujące, ponieważ nasi absolwenci często kontynuują naukę w Łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Ubioru w katedrze biżuterii. Zdobyte w Maceracie doświadczenia pomogą im w studiach i pracy twórczej. Chcielibyśmy skorzystać z ich doświadczeń i współpracujących z tą szkołą zakładów jubilerskich posiadających nowoczesne laboratoria i unikalne wzornictwo.

Arbeit und Leben DGB/YHS Hamburg
Jest instytucją współpracującą z zawodowymi placówkami oświatowymi i zakładam pracy .Specjalizuje się w organizacji wymian i staży w całej Europie. Posiada olbrzymie doświadczenie w tej dziedzinie i rozległe kontakty międzynarodowe. Jej rolą jest nawiązanie kontaktów z zakładami pracy w których nasi beneficjenci najpełniej zrealizują temat i zadania stażu. Instytucja ta zaproponowała nam odbycie stażu w najnowocześniejszych zakładach jubilerskich w Hamburgu, ponieważ tam zostaną stworzone najlepsze warunki do wypełnieniu celów projektu.

AKADEMIA CORDOBA
AKADEMIA CORDOBA W CORDOBIE TO PRYWATNE CENTRUM EDUKACJI WSPÓŁPRACUJĄCE Z FIRMAMI, SZKOŁAMI I ORGANIZACJAMI SZKOLENIOWYMI W CORDOBIE. OFERUJE SZEROKI WACHLARZ PROFESJONALNYCH SZKOLEŃ ZAWODOWYCH W TYM NA POZIOMIE SZKOŁY ŚREDNIEJ. BIERZE UDZIAŁ W RÓŻNYCH PROJEKTACH WSPIERANYCH PRZEZ UE. JEJ DOŚWIADCZENIE W REALIZACJI PROJEKTÓW EUROPEJSKICH ORAZ BOGATE KONTAKTY GWARANTUJĄ ZREALIZOWANIE ZADAŃ STAŻU. MAMY NADZIEJĘ NA ZAPOZNANIE SIĘ Z UNIKALNYM, WZORNICTWEM WYRÓŻNIAJĄCYM SIĘ ORYGINALNYMI CECHAMI NARODOWYMI WYNIKAJĄCYMI Z PRZENIKANIA SIĘ KULTUR EUROPEJSKIEJ I MAURETAŃSKIEJ.
purple-btm-left.png purple-btm-right.png
Zespół Szkół Plastycznych im. Jacka Malczewskiego
Częstochowa,ul Pułaskiego 15, tel. 34-3241228, 34-3241206
Rada Rodziców nr konta 25 1020 1664 0000 3102 0019 6188











blue-btm-left.png blue-btm-right.png
Tradycja i współczesność
blue-btm-left.png blue-btm-right.png


blue-btm-left.png blue-btm-right.png
centerb-left.png centerb-right.png
center-left.png center-right.png
centerb-left.png centerb-right.png